Jäsenkirje heinäkuu2 2020

Kesäinen tervehdys kanssameloja!

Korona on hellittänyt jo huomattavasti, mutta ei poistunut. Eli muistetaan jatkossakin pitää välit, pestä kädet ja muut tautiturvallisuustavat. Ei anneta näiden kuitenkaan pelottaa meitä pois luonnosta ja melomisesta.

Viikkomelonnat
Viikkomelonnat on tarkoitettu niin vasta-alkajille kuin muuten vaan leppoisasta menosta pitäville. Varsinkin alkukesästä, kun uudet kurssilaiset tulevat mukaan toimintaan, matkan pituus ja nopeus saattavat vaihdella huomattavasti, mutta aina liikutaan ryhmänä. Kalenterissa viikkomelonnan kestoksi on määritelty 18-21. Kolmessa tunnissa ehtii heittää kohtuullisen lenkin ja useammallekin tauolle jää aikaa. Viikkomelontoihin osallistuvien kannattaa myös tutustua turvaohjeisiin, mitä MaMen turvallisuusasikirjasta löytyy liittyen viikkomelontoihin ja päiväretkiin.

Viikkomelontojen vetäjät.
Tarvitaan kummeja auttamaan uusia ottamaan haltuun melontaa ja lähiseutuja turvallisesti ja kaikki huomioiden. 80% MaMelaisista pystyy vetämään viikkomelonnan ainakin silloin, kun saa jakaa vastuuta jonkun muun kanssa. Nykäiskää kanssamelojaa hihasta ja ilmoittautukaa vetämään viikkomelontoja. Viikkomelonnan vetäjille on oma turvallisuusohje. Esimerkkireittejä viikkomelontoihin löytyy nettisivuilta. Viikkomelonnan vetäjä voi vaikuttaa myös siihen, kuinka monta voi ilmoittautua viikkomelontaan.

Muistetaan, että vetäjä on hommissa ryhmää varten. Viikkomelontaan osallistujan tulisi saada kokemus, että on tervetullut melomaan ryhmässä. Vetäjä viimekädessä tekee päätökset niin, että hitainkin pysyy mukana ryhmässä. Tämä voi tarkoittaa kaikkien melomista hitaammin, ryhmän jakamista tai tilanteesta riippuen hinausköyden käyttöä tai muuta ratkaisua. Ollaan joustavia ja löydetään parhaat tavat saada kaikki mukaan melontaan.
Kysyvä ei tieltä eksy: juha.laukkane(at)iki.fi

Jäsentiedoteryhmän kokoaminen, lähdetkö mukaan?
Jäsentiedote on ollut jonkin aikaa horteessa, mutta vähitellen näkyy elonmerkkejä! Jos tiedotteen ja juttujen tekeminen kiinnostaa, laita viestiä Keräämme piirin, joka tekee jatkossa yhdessä tiedotteen, niin yhdelle henkilölle ei tule liian isoa taakkaa.

Nuorisomelonnat jatkuvat tauon jälkeen. Ensimmäinen oli 28.6. ja mukana oli 19 henkeä. Seuraava 4.7. lauantaina klo 12-14. Mukaan muksut ja vanhemmat. Katsotaan yhdessä sopiva kalusto kaikille ja lähdetään vesille joko ihan vain laitureiden eteen tai sitten pienelle melontalenkille. Eväät mukaan. Ja uintikamat :-)

Pääkaupunkimalonnan valmistautumistalkoot ja kajakkihuutokauppa 8.8.
Laitetaan yhdessä vaja ja ympäristö kuntoon. Ohjelmassa myös kajakkihuutokauppa. Lista myytävistä kajakeista ilmoitetaan lähempänä tilaisuutta.

Jotta tapahtuma onnistuu, tarvitaan laajemminkin mamelaisten talkoopanosta mm. ilmoittautumisten vastaanotossa, ajanotossa, turvaveneissä ja buffassa. Olisi hyvä, jos löytyisi myös valokuvaajaa ja jutun kirjoittajaa MaMe:n tiedotteeseen. Olisitko kiinnostunut toimimaan tapahtumassa kuuluttajana? “Äänitorvea” tarvitaan viimeistään siinä vaiheessa, kun arvotaan “palkintoja”, joita yleensä on ollut runsaasti. Aika melonnassa ei siis ratkaise, vaan arpaonni - ja kaikki osallistuvat arvontaan, olit sitten melomassa tai hommissa.

Hommia voi jakaa, jotta kaikki ehtivät myös nauttia päivästä.

Käy laittamassa oma nimesi ja yhteystietosi listaan:

Pääkaupunkimelonta 9.8.2020
Pääkaupunkimelonta on tarkoitettu kaikille MaMe:n jäsenille sekä muillekin melojille. Mainio mahdollisuus tavata muidenkin seurojen jäseniä tai tutustua oman seuran jäseniin. Voit osallistua tapahtumaan joko ilmoittautumalla mukaan järjestelytehtäviin tai melomalla, tilanteen mukaan ehtii molempiin.

Melontareitit ovat joko Vartiosaaren ympäri tai pidempi Villingin reitin. Reiteistä ja tapahtumasta tulee tietoa kotisivuille. Tapahtuma on maksuton MaMe:n jäsenille.

Ilmoittautuminen on klo 9.00-10.15 vajalla ja lähtö klo 11.00 Vuosaaren sillan alta.
Lisätietoa löytyy http://www.marjaniemenmelojat.fi/jasenille/paakaupunkimelonta/

Rantapäivä 16.8.2020
Elokuun viikonloput saa kulumaan rannassa, jos haluaa. Rantapäivä kokoaa mamelaisia yhteen kokeilemaan eri välineitä’ tai uusia “temppuja”. Pääset tutustumaan muihin ja saat opastusta ja vinkkejä sinua kiinnostavista asioista. Ideoidaan yhdessä mitä tehdään. Pidetäänkö tänä vuonna vain seuran sisäisenä tapahtumana, vai kutsutaanko muitakin mukaan kuten parina viime vuonna? Laita ideoita ja toiveita tänne. Sekä jätä nimesi, jos voisit olla mukana järjestämässä tapahtumaa. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1N27oG5LCHQhFQwwCZnRXzeSph41Fn9mwyZj9_Hah2w0/edit?usp=sharing

Puuha-aktiivien puolesta